Annonse

6 produktendringer ingen likte

Det er ikke alle forsøk på å forbedre et produkt som faller i smak hos forbrukerne!




  1. Chips med bismak


    (FOTO: Terje Bringedal/VG)

    Med slagordet "Sprøere flak - bedre smak" relanserte Maarud potetgullet sitt i 2010. Posene var mindre, oppskriften falt ikke i smak, og da det viste seg at man betalte mer enn før for færre chips var ikke forbrukerne særlig fornøyd.


  2. Vingummi


    (FOTO: Lars Gejl/RGB)

    Det hagler med sinte kommentarer, både på Twitter og på en uoffisiell Facebookside dedikert til Basset’s Winegums. Kunder truer med boikott av produktet, og de forteller om hele familier som samlet seg i skuffelse over at gelegodteriet deres ikke smakte slik det skulle smake.

    Les mer: «Söta bror» raser mot godteriprodusent


  3. Ny oppskrift kostet en tredjedel av kundene


    (FOTO: Manuel Menal/Flickr (CC BY-SA 2.0))

    Nestlé forsøkte å forbeder smaken på sin kjente sjokolademelk, men tok ikke høyde for at nordmenn drikker Nesquicken sin kald.

    Reaksjonene lot ikke vente på seg, produktet ble raskt trukket tilbake i Norge og erstattet med den gode, gamle varianten vi alle likte.


  4. Ikke alle gjenoppstandelser er en suksess


    (FOTO: Birgitte Aasen/Aftenposten)

    Med over 30.000 medlemmer var Facebook-gruppen den største av sitt slag og Nidar mottok over 800 direktehenvendelser om å få produktet tilbake i hyllene.

    Men med sin nye smak ble motagelsen heller kjølig og sjokoldene ble igjen tatt av markedet.


  5. Motstand mot naturlige tilsetningsstoffer


    (FOTO: Trond Solberg/VG)

    Det stormet heftig rundt Aass Bryggeri da de så seg nødt til å bytte ut e-stoffene i julebrusn sin med naturlige tilsettningstoffer fra bringebær. Drammenserne var ikke klar for å miste den kunstige smaken høytidsbrusen deres tidligere hadde kunnet by på.


  6. Verdens største relanseringsfiasko


    (FOTO: The Granger Collection)

    Da Coca-Cola bestemte seg for å endre smaken i 1985 ble de møtte med så mye motstand at de så seg nødt til å trekke det nye produktet fra hyllene etter bare 79 dager. Oppskriften, og smaken har vært uendret siden den gang.


Kommersielt samarbeid: Rabattkoder

Ellos rabattkoderLensway rabattkoderApollo rabattkoderRoom21 rabattkoderSportamore rabattkoder