5 enkle grep for mer energi i hverdagen

Det er ikke mye som skal til for å få tilbake litt av overskuddet.



Det er fort gjort å kjenne på lav energi og en seig kropp. Mye overskudd blir borte i rutinemessige gjøremål, og det er sikkert mange som kjenner at man gjerne skulle hatt mer å «gå på»

Nordmenn er også de som drikker nest mest kaffe i hele verden, faktisk så mye som 160 liter hver i snitt. Dette kan jo være et tegn på at man burde se etter mer varige løsninger for å hanskes med energiunderskuddet.

SOL byr på 5 enkle grep som kan være til hjelp:


 


  1. Stå på hendene


    Kunne ikke laste instagram



    Det finnes forskning som tyder på at å stå på hendene er bra for hjernen din. Bare noen få minutter daglig kan ha en betydelig effekt. Det bedrer konsentrasjonen og hukommelsen, og gjør at man tenker klarere og styrker observasjonsevnen.


  2. Ta en høneblund


    Kunne ikke laste instagram



    En liten hvil midt på dagen kan være akkurat det man trenger for å få tilbake fokus, og få opp energinivået. Det finnes sågar forskning som sier at det kan være bedre enn kaffe.

    En studie utført av NASA viste at 26 minutter med søvn bedret til produktiviteten med opptil 34 prosen, og årvåkenheten til de deltagende med 54 prosent.


  3. Stå på jobb


    Kunne ikke laste instagram



    Dersom du tilbringer mye av arbeidsdagen sittende finnes det mange gode grunner til å komme seg opp av stolen.

    Ved å stå mer på jobb reduserer man sjansen for å få Diabetes 2, kreft, forbrenner mer kalorier, og man får økt blodomløpet så hjernen blir klarere og fungerer bedre. Og dette er bare noen av helsefordelene, kan man lese på Smithsonian.com.


  4. Start dagen med trampolinetrening


    Kunne ikke laste instagram



    Det kan være i overkant utfordrende å motivere seg selv til å starte dagen med en joggetur, særlig nå på høsten når gradestokken kryper ned mot null.

    Trampolinetrening er et kjempefint alternativ der man har flere forskjellige øvelser, og effekten er omtrent det samme som å løpe på en tredemølle.


  5. Tjue minutter stille meditasjon


    Kunne ikke laste instagram


    Reduserer stress, øker kreativiteten, gjør deg mer empatisk, bedrer hukommelsen, og det er bare noen av fordelene. Det er fort gjort å tenke hippier, eller røkelse når noen sier meditasjon, men dette er en aktivitet som er bra for alle og enhver.


    For å komme i gang er det lurt å holde meditasjonen til 5 minutter de første gangene, men etter hvert er det lurt å komme seg over 20-minutterskneika. Det er først da, og når man gjør det jevnlig til samme tidspunkt, at man får best effekt.


Legg til sol_no på SnapChat



 

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder

Ellos rabattkoderLensway rabattkoderApollo rabattkoderRoom21 rabattkoderSportamore rabattkoder