Hotell-mareritt: - Forferdelig motbydelig

En australsk mann forteller om et ubehagelig hotellopphold.

Tim Doyle er langt fra fornøyd med hotellrommet han sov på. Foto: Bushy.beach.tim/TikTok
Tim Doyle er langt fra fornøyd med hotellrommet han sov på. Foto: Bushy.beach.tim/TikTok Vis mer
Publisert

I et forsøk på å få tak i et billigere hotellrom i Brisbane i Australia, fant Tim Doyle (45) det han mente var et sentralt og helt ok hotell til i overkant av 1200 kroner natten.

Han ante derimot ugler i mosen allerede på vei mot hotellrommet sitt. Gangene luktet røyk og skitt, forteller han på en video først publisert på TikTok og senere gjengitt av australske News.

Det som møtte ham på hotellrommet, var enda verre.

- Dette er det verste valget jeg har tatt i hele mitt liv, forteller han i videoen.

Forferdet av synet

I filmen ser man Doyle gi en omvisning på rommet, som er lite av størrelse. Han sier at rommet «stinker» av sigaretter og skitt. Man ser ting har rent nedover veggene, listene har løsnet fra veggen og airconditionen på veggen er full av skitt.

Soverommet hadde knapt plass til en seng. Foto: Bushy.beach.tim/TikTok
Soverommet hadde knapt plass til en seng. Foto: Bushy.beach.tim/TikTok Vis mer

Selv sier han at den er «forferdelig motbydelig».

- Forstår ikke hvordan dette stedet får holde åpent, sier han videre, og kommer med en klar oppfordring til byens byråd.

- Vær så snill, kom og inspiser dette stedet.

Veggene var fulle av flekker og ting som hadde rent nedover. Foto: Bushy.beach.tim/TikTok
Veggene var fulle av flekker og ting som hadde rent nedover. Foto: Bushy.beach.tim/TikTok Vis mer

Det er hotellet Turbot House Hotel får så hatten sitter.

- Rommet var ekkelt, det var helt forferdelig. Jeg reiser en del gjennom jobben, og selv om du betaler mindre så forventer du at det er rent. Men dette var helt forferdelig, har han fortalt til News om oppholdet.

Slik så airconditionen ut. Foto: Bushy.beach.tim/TikTok
Slik så airconditionen ut. Foto: Bushy.beach.tim/TikTok Vis mer

Doyle er ikke den eneste gjesten som er misfornøyd etter å ha tilbrakt tid der. På både Hotels.com og Booking.com får hotellet tre stjerner ut fra tilbakemeldinger fra gjester.

Listene fra veggen hadde løsnet. Foto: Bushy.beach.tim/TikTok
Listene fra veggen hadde løsnet. Foto: Bushy.beach.tim/TikTok Vis mer

Sistnevnte klassifiserer hotellet som «skuffende», da gjester har gitt hotellet 4/10 på tilbakemeldingene.

Dette svarer hotellet

DinSide har kontaktet hotellet for en kommentar. Hotellet skriver at de ikke påstår å være et fire-femstjerners hotell, at det er en gammel bygning og derfor gammeldagse rom.

Hotellet påstår at de har vaskepersonell som vasker, men at det alltid løper en risiko for at rommene ikke er skinnende rene. Hoteller påpeker også at de er det billigeste alternativet i Brisbane.

«Vi tilbyr et budsjettvennlig overnattingssted til de som trenger det. Vi prøver å tilby den beste servicen vi kan til alle gjester som bor her. Dersom de ønsker å klage på rommet de har fått tildelt, kan de henvende seg til resepsjonen - de kan få et nytt rom eller få refundert for oppholdet dersom det er aktuelt», skriver de til DinSide.

De fortsetter med at de ikke tvinger noen til å bo hos dem, og at gjester velger å bo der av egen fri vilje.

«Dersom gjestene er misfornøyde, kan de alltids booke seg inn på et annet hotell i byen, men det vil da koste dobbelt så mye. Folk fortsetter å komme tilbake til oss, og det er en grunn til det.»