TV 2 får advarsel fra Medietilsynet

TV 2 får en advarsel fra Medietilsynet på grunn av mangelfull merking av produktplassering under en fotballsending.

Det var god stemning i storkampen mellom Rosenborg og Vålerenga i mai, men i TV 2s sending gikk det galt. Foto: Ole Martin Wold / NTB
Det var god stemning i storkampen mellom Rosenborg og Vålerenga i mai, men i TV 2s sending gikk det galt. Foto: Ole Martin Wold / NTB Vis mer
Publisert

Følg Sol på Facebook!

Medietilsynet skriver i en pressemelding at det ble avdekket regelbrudd under TV 2s sending av storkampen mellom Rosenborg og Vålerenga i mai.

Sendingen hadde ikke tydelig informasjon om produktplassering, slår tilsynet fast.

– Disse reglene er til for å gjøre seerne oppmerksomme på at en eller flere annonsører har betalt for at et produkt, en tjeneste eller et varemerke skal være synlig i programmet, sier Hanne Sekkelsten, avdelingsdirektør i Medietilsynet.

TV 2 har ifølge Medietilsynet opplyst at de har rettet opp feilen slik at merking nå er på plass.

(©NTB)

Mer om

Vi bryr oss om ditt personvern

SOL er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer