Vis mer

Tone får reklame-refs

Og hun er ikke den eneste.

(upublisert) Opprettet


Forbrukerombudet mener mange av landets største bloggere bryter markedsføringsloven. Men det får ingen konsekvenser for dem.


De har gjennomført tilsyn med landets mest populære bloggere for å se om merkingen av reklame var god nok. Tilsynet viser at bloggerne har blitt dårligere på å merke reklameinnlegg siden sist Forbrukerombudet hadde tilsyn, skriver Aftenposten.


Av de totalt 40 bloggerne som ble sjekket hadde 21 brutt markedsføringsloven flere ganger. Forbrukerombudet har nå sendt brev til dem det gjelder og ber dem skjerpe seg. Forbrukerombudet vurderte sanksjoner i form av for eksempel bøter, men fant at det ikke var hensiktsmessig denne gangen.


Tone Damli Aaberge er en av bloggerne Forbrukerombudet mener har brutt markedsføringsloven. Hun sier at hun har tatt til seg det Forbrukerombudet har skrevet.


– Jeg føler jeg har kommet godt inn i reglene, og kommer til å være nøye i framtiden, sier Aaberge til Aftenposten. (©NTB)

Vi bryr oss om ditt personvern

sol er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Velkommen til vårt kommentarfelt

Vi setter pris på kommentarer til artiklene på sol.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.