Årsaken skal være problemer med det samme dataprogrammet som antas å ha forårsaket flystyrten i Indonesia og Etiopia.
Programmet skal håndtere situasjoner det flyet kan være i ferd med å steile i luften.

Ny feil avdekket på Boeings 737 MAX-fly
Flynesen blir automatisk vendt nedover, men pilotene i de to ulykkesflyene klarte ikke å overstyre denne bevegelsen og få kontroll over maskinen.
Kilden sier at luftfartsinspektørene avdekket av produsenten Boeing hadde koblet fra et varsel som skulle opplyse mannskapet i cockpiten om at det såkalte MCAS-systemet ikke virket.
Disse inspektørene hadde ansvaret for å sjekke ut tilstanden til Southwest Airlines, den største brukeren av 737 MAX i USA, med sin flåte på 34 fly.
(©NTB)
Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på sol.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.