Annonse

Servicen var skikkelig dårlig, men paret la igjen heftig driks og en beskjed

Servitøren: - Det var helt uventet.

Paret Makenzie og Steven Schultz var på en sushi-restauranti i Iowa for å hygge seg og feire jubileum. Men kvelden gikk ikke helt som planlagt. Det var kun en servitør på jobb, og servicen i den hektiske restauranten gikk svært sakte, skriver ABC News. Se videoreportasje på SOL TV:

La igjen beskjed til servitøren

Paret bestemte seg likevel for ikke å hisse seg opp, og heller slappe av og nyte kvelden. Da maten omsider var fortært, valgte Makenzie og Steven en uvanlig løsning. De bestemte seg, til tross for at servicen var dårlig, å være svært rause med driksen. Paret la til 100 dollar ekstra på regningen som opprinnelig var på drøye 66 dollar. I tillegg la de igjen en støttende beskjed på kvitteringen: «We've both been in your shoes. Paying it forward :)»

- Det var ikke servitøren som var problemet

Da paret kom hjem fra restaurantbesøket, valgte Makenzie å begrunne den hyggelige gesten i et Facebook-innlegg: Servicen vi fikk i kveld var elendig. Det tok 20 minutter å få vann, forretten tok 40 minutter og hovedretten over en time. Folkene rundt oss gjorde narr av restauranten og over hvor dårlig servicen var. Ja, den var skikkelig dårlig. Men det var veldig åpenlyst at problemet var dårlig bemanning, ikke servitøren. Han løp rundt som en gal og gjorde en god jobb ved bordene. På et tidspunkt hadde han ansvar for 12 bord, i tillegg til baren. Det er mer enn noen kan klare! Da jeg satt der og så ham løpe frem og tilbake og unnskylde ventetiden, sa jeg til Steven... "Wow, dette pleide å være oss.  Jeg savner det ikke i det hele tatt og jeg likte aldri den jobben. Jeg gjorde det for driksen." Steven og jeg ble enige om at det ville føles godt å gjøre denne karens kveld bra, da han mest sannsynlig ville få minimalt med tips fra de andre på grunn av den trege servicen. Vi forlot restauranten før han så tipsen, og jeg poster ikke dette for få et klapp på skulderen. Jeg deler dette som en vennlig påminnelse om å tenke over hvorfor ting er som de er før du dømmer. Og husk alltid hvor du kommer fra.  Innlegget har i skrivende stund overt 1,5 millioner likes. Makenzies og Stevens Facebook-innlegg har fått stor oppmerksomhet. (Foto: ABC News)Makenzies og Stevens Facebook-innlegg har fått stor oppmerksomhet. (Foto: SOL TV)

Servitøren: - Jeg ble litt rørt

Servitøren Kyle forteller om en hektisk kveld. - Situasjonen var stressende, men hva er alternativene? Du kan enten frike ut eller bare gjøre det som må gjøres, sier han til ABC News. Han er imponert over parets generøsitet. - Det var helt uventet og en veldig hyggelig gest. Jeg ble ble litt rørt, det var en veldig fin måte å avslutte en stressende kveld på.
 

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder

Ellos rabattkoderLensway rabattkoderApollo rabattkoderRoom21 rabattkoderSportamore rabattkoder