Rema-kjøpmannens Facebook-innlegg går viralt: - Ingen skal prate slik til mine ansatte

«Jeg er veldig lei meg for at det ikke var meg du møtte i kassen.»

Rema 1000-kjøpmann Rasmus Smed Erlandsen har de siste dagene fått mye oppmerksomhet etter han tok en av sine ansatte i forsvar i et innlegg på Facebook. En kunde hadde benyttet seg av et tilbud på proteinboller, og betalingene ble langt fra smertefri for den unge kvinnen som satt i kassen.

«Ved kassen er det litt forvirring rundt betalingen, noe som hisset deg så mye opp at du følte det var nødvendig å rope høyt til jenta i kassen med alle mulige beskyldninger om bedrageri og juks.

Kunden forlater så butikken på Hillerød i Danmark, og igjen sitter en gråtende jente og flere overraskede kunder, fortsetter kjøpmannen. 

«Hun betjener de neste tre kundene... Gråtende... Så får hun stengt kassen og kommer bak til meg. Jenta i kassen møtte glad på jobb klokken 8 søndag morgen for å betjene mange av våre hyggelige kunder. Hvem enn du er der ute og om dette noensinne når deg, så synes jeg du skal vite at jeg stod igjen med en helt knust jente som var veldig rystet over oppførselen din»

- Lei for at det ikke var meg du møtte i kassen


Rema-butikken har rundt 1200 kunder i løpet av en dag, og slike hendelser skjer bare et par ganger i løpet av året, forteller Erlandsen til Danske TV 2. Han fortsetter innlegget sitt:

«Jeg vet ikke hva som har utløst et så stort raserianfall, at en ung jentes arbeidsdag skulle ødelegges. Jeg stiller meg sånn sett også helt likegyldig. Du skal bare vite at den oppførselen på ingen måte tolereres i min butikk! Det er INGEN som skal rase mot medarbeidere til de bryter sammen i gråt - UANSETT HVA - sånn oppfører man seg bare ikke... Og jeg er veldig lei meg for at det ikke var meg du møtte i kassen. Så HVIS du leser dette, så kom ned hit, så skal jeg gi deg den 10'ern du mener vi har snytt deg for - OG så kan du gi min kassadame en unnskyldning»

Flere gir Smed Erlandsen skryt for å ta godt vare på sine ansatte, skriver Dagbladet som først omtalte saken i Norge.

Har sagt unnskyld


Kjøpmannens innlegg har blitt delt nesten 13.000 ganger på Facebook og mange har engasjert seg. Mandag ettermiddag hadde innlegget også nådd frem til den sinte kunden.

- Jeg kan nå glede dere med at kunden er funnet! Han har vært her nede og er meget lei seg for og rystet over sin egen oppførsel, opplyser Smed Erlandsen på sin Facebook-profil.

- Han holdt på å bryte gråtende sammen på mitt kontor og forklarte at en stressende hverdag hadde fått ham til å si noen ting han ikke burde sagt. Han var virkelig lei seg for det, utdyper kjøpmannen til danske TV 2.

Smed Erlandsen forteller at han nå legger saken bak seg og takker for alle de hyggelige meldingene han har fått.

Flere saker fra Scandinavia Online-sider:

En reell konkurrent

ELBIL24.NO

En reell konkurrent

elbil24.no

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder

Ellos rabattkoderLensway rabattkoderApollo rabattkoderRoom21 rabattkoderSportamore rabattkoder