Tirsdag ettermiddag gikk fristen for kriseemisjonen i flyselskapet ut, og Flyr mislyktes med å skaffe til veie de 430 millionene som var målet.
Men styret har fått et alternativt forslag fra investorene som er under vurdering.
En aktør som følger spesielt nøye med på selskapet er Luftfartstilsynet i Bodø, som har det overordnede regulatoriske ansvaret for luftfarten, både operasjonelt og økonomisk, skriver Dagens Næringsliv.

USA og Russland møtes for å vurdere atomsamtaler
– Vi følger nøye med på situasjonen, både gjennom mediene og i dialog med selskapet. Vi har fått med oss både kursbevegelser og kapitalinnhentingen, og har en pågående dialog med selskapet, sier luftfartsdirektør Lars Kobberstad.
Luftfartstilsynet utsteder også driftstillatelse – såkalt Air Operator Certificate (AOC) – til alle flyselskaper registrert i Norge.
Et av vilkårene for å få en slik lisens er at operatøren kan vise til at økonomien er solid inntil tolv måneder fram i tid. Hvis økonomien blir kritisk, må tilsynet før eller siden vurdere om tillatelsen må inndras.

FHI i ny risikovurdering: En ny coronabølge ser ut til å begynne nå
Flyselskapet kan da få innvilget en midlertidig lisens mens selskapet forsøker å bedre økonomien, men dette er noe som kun gjøres i helt spesielle tilfeller.
Kobberstad ønsker ikke å kommentere om det er aktuelt å gi Flyr en slik tillatelse.
(©NTB)