Julepriskrigen et tapssluk for lavpriskjedene

Julepriskrigen er en kostbar affære for lavpriskjedene. Coop sier de taper millioner av kroner på tilbudsfesten.

Mange dagligvarebutikker har i desember dumpet prisene på julevarer i kampen om kundene. Det koster dem dyrt. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix
Mange dagligvarebutikker har i desember dumpet prisene på julevarer i kampen om kundene. Det koster dem dyrt. Foto: Terje Pedersen / NTB scanpix Vis mer
Publisert

– Julepriskrigen har kostet Coop flere hundre millioner bare nå i julen. Det er fortvilende å tape så mye bare for å være med på dansen, spesielt når det kommer knapt noen til gode. Det er idiotisk, sier kommunikasjonsdirektør Bjørn Takle Friis i Coop til Nettavisen.

Mandag og tirsdag valgte flere butikker å sette ned prisene på en rekke julevarer. Enkelte ned til historisk lave priser.

Ifølge Nettavisen ble prisen på marsipangris kuttet fra nesten 30 til 4 kroner, mens prisen på pepperkakehus gikk fra 29,90 til 2,2 kroner på få minutter.

Flere butikker er tomme for tilbudsvarene, noe som gjør at folk flest taper på priskrigen, mener Friis.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

sol er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer