Hvorfor tør de ikke gå inn den andre døra?

Dette sosiale eksperimentet viser hva kvinner verden over tenker om seg selv.

Hudpleiekjeden Dove har de siste årene hatt flere vellykkede kampanjer for å kvinner til å ta et oppgjør med sine holdninger til egen kropp. Nå har de utført et nytt sosialt eksperiment, som de testet ut i flere byer verden over. I både London, San Fransisco, Shanghai, Sao Paulo og Delhi satte de opp to innganger til en offentlig bygning. Over den ene inngangen sto det «vakker», over den andre «vanlig». Med skjulte kameraer skulle de da se hvilken dør kvinnene valgte å gå gjennom. Dove har kalt kampanjen #ChooseBeautiful. Resultatet var ganske sjokkerende og ga mange en øyeåpner. Dove har ikke sluppet noen statistikk på hvor mange som gikk gjennom hver dør.

Levert av

Flere saker fra Scandinavia Online-sider:

Formel E forklart fra innsiden

ELBIL24.NO

Formel E forklart fra innsiden

elbil24.no

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder

Ellos rabattkoderLensway rabattkoderApollo rabattkoderRoom21 rabattkoderSportamore rabattkoder