Det bekrefter Nets' pressetalsperson Povl Damstedt Rasmussen overfor NTB.

Sommervarmen har forlatt oss – bygevær og under 20 grader i vente
– Problemet er fremdeles vedvarende, men vi har funnet feilen. Det dreier seg om et problem med programvaren, sier Rasmussen.
Han legger til at teknisk personell er i gang med å rette opp feilen, og at de håper problemet vil være løst så fort som mulig.
Pressekontakt i Vipps, Hanne Kjærnes, bekrefter også at problemet er vedvarende.
– Status er at det er tekniske problemer hos vår samarbeidsparter Nets som påvirker Vipps. Det påvirker bank-id og det påvirker også en del annen betaling i Norge generelt, sier Kjærnes til NTB.

Volvo tilbakekaller 2,1 millioner biler
Hun påpeker også at det var en liten periode der ting så ut til å fungere som normalt igjen, men at de tekniske problemene etter kort tid kom tilbake.
– Det er mange som jobber med å finne ut av problemet så fort vi kan. Vi er lei for at dette skaper problemer for folk, sier Kjærnes.
Selskapet Nets har ansvar for kortlesere blant annet i butikker over hele Norden og Baltikum og tilbyr forskjellige typer betalingsløsninger – både på nett og via mobil.
Også i Danmark opplever flere problemer med Nets' tjenester, melder DR.
(©NTB)
Velkommen til vårt kommentarfelt
Vi setter pris på kommentarer til artiklene på sol.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.