Vis mer

DNB scorer lavest på tillit i ny undersøkelse

DNB havner på bunn når det gjelder kundetilfredshet og tillit i en fersk undersøkelse fra Handelshøyskolen BI.

(upublisert) Opprettet
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved BI måler hvor godt fornøyd kundene er med forskjellige bedrifter. På siste undersøkelse havner DNB på bunn blant bankene, med 66,8 poeng, ned fra 69,5 poeng i 2015.

– Resultatene indikerer at DNB opplever en tillitskrise. Det er verdt å merke seg at intervjuene ble gjennomført før saken om Panama Papers ble kjent, sier høyskolelektor Pål Silseth ved BI. Han er prosjektleder for kundebarometeret.

Kommunikasjonssjef Even Westerveld i DNB sier til Dagens Næringsliv at noen kunder reagerte da banken annonserte at de legger ned halvparten av filialene, men han påpeker at ni av ti kunder bruker banken digitalt.

– Vi opplever at kundene fortsatt setter pris på tjenestene og tilbudet fra DNB og har ikke sett noen betydelig kundeflukt, sier Westerveld.
9.094 forbrukere er spurt om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos i undersøkelsen. Datainnsamlingsperioden var fra januar til mars i 2016.

Helt på topp havner nettstedet Finn.no som får en kundetilfredshetscore på 84,8 av 100 mulige. Finn.no har ligget i toppsjiktet av barometeret de siste ti årene, men det er første gang de når helt til topps.

På de neste plassene følger Flytoget, Gudbrandsdal Energi, Skandiabanken, Volvo og Toyota. (©NTB)

Vi bryr oss om ditt personvern

sol er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Velkommen til vårt kommentarfelt

Vi setter pris på kommentarer til artiklene på sol.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.