Vis mer

Dette klager vi mest på

Én ting går igjen på klagetoppen.

(upublisert) Opprettet


Bilsalg, husleie, håndverkertjenester og kjøp av bruktboliger topper listen over hva nordmenn tok kontakt med Forbrukerrådet om hittil i år, viser rådets halvårsstatistikk.


– Bilsaker er fremdeles den vanligste saken vi megler i, særlig kjøp og salg av bruktbiler. 4.915 har tatt klaget på bilsalg så langt i år, og vi jobber mye med å få dette ned fra klagetoppen, sier direktør Randi Flesland i Forbrukerrådet.


Forbrukerrådet får i snitt 200 klager i uken om bilsalg. Flesland sier en gjenganger er at kjøper får oppgitt feil kilometertilstand.


– Vi er i dialog med Statens vegvesen om å få en løsning, slik at kjøper kan få tilgang til informasjon om kilometerstand, sier Flesland.


Elkjøp topper listen over firmaene som mottar mest klager, etterfulgt av Telenor, Expert, Norwegian, Lefdal, Canal Digital, NetCom, Skeidar/Living, Møller bil og NextGenTel.


– Store firmaer som dominerer markedet, vil komme høyt opp på lista uten at det sier noe om service og seriøsitet, men kommer små og ukjente firma på listen, er det større grunn til uro, påpeker Flesland. (©NTB)

Vi bryr oss om ditt personvern

sol er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Velkommen til vårt kommentarfelt

Vi setter pris på kommentarer til artiklene på sol.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.