De beste svarene fra kundeservice

Noen ganger er svarene fra kundeservice helt fantastiske.



De fleste firmaer har kommet seg på sosiale medier, og dermed også gitt kundene en ny kanal hvor de kan kommunisere med kundeservice. Dette har i flere tilfeller ført til noen ganske utradisjonelle svar.

SOL har samlet våre favorittsvar fra kundeservice:


  1. «Se ka me kan gjør for å få snabelen din online»



    Tirsdag kom denne henvendelsen til kundesenteret til internett- og strømleverandøren Lyse på Facebook, skriver Rogalands Avis.


    FOTO: Skjermdump

    Slik svarte Lyse:


    FOTO: Skjermdump


  2. «Alle trær er vakre»


    Mange kunder mente at sjokoladeprodusentens Reese's sjokoladetrær ikke så ut som trær i det hele tatt, og kom med kommentarer som «Jeg har et spørsmål», «Ser dette ut som et juletre?» og «Mer som en juledritt».

    https://twitter.com/AshweeCarter/status/668989061332377600

    https://twitter.com/AshweeCarter/status/668989061332377600

    Svaret fra produsenten stoppet kjeften på alle, skriver TV2. Svaret deres på Twitter om at «Alle trær er vakre» ble raskt retvitret og likt over 10.000 ganger.


    https://twitter.com/ReesesPBCups/status/672492207727857664


  3.  Slik svarte Telenor da Espen ba om hjelp






    "Jeg har prøvd å få tak i noen på "min side" kundeservice i over 1 time... Gidder dere å ringe meg, da jeg ikke likte en eneste av ventelåtene...?", skrev Espen Erikstad til Telenor.

    Først forløp samtalen som normalt, skriver Bodø Nu:

    "Hei Espen. Vi har dessverre ikke anledning til å ringe deg her fra Facebook, da vi opplever stor pågang her og. Er det noe vi kan hjelpe deg med skriftlig? Vi går av vakt her kl 20.00 men hjelper gjerne til!
    /Michael"

    Deretter tok det helt av, og samtalen utviklet seg til en bildesamtale med den ene meme-en etter den andre.

    Les hele saken og se bildesamtalen her.



  4. Ikea svarte med rim


    Da Tonje Westrebø Olsen fra Moss kjøpte en juleplante fra Ikea som luktet urin skrev hun klage til møbelgiganten, skriver P5.

    Og slik svarte Ikea:




  5. Beklaget flassende kaviartube


    Da emaljen på kaviartuben til Mills var løs, slik at den begynte å flasse, skrev Ruben Hadland denne klagen til kaviarprodusenten.

    Mills svarte med samme mynt, skriver Nettavisen.



  6. «Til deg og di utkåra reke»


    Simen Mikkelsen og kjæresten skulle på kino, men fikk beskjed om at de kom for sent og at det ikke var flere gratis «Chess-billetter» igjen.

    Derfor skrev han denne klagen til Chess, skriver Aftenposten.

    «Kjære Chess, du er ikke noe tess!

    jeg skulle spandere kino på dama, men det ble bare drama
    jeg sa jeg skulle betale, men det kom ikke på tale

    dere sa jeg var for sen til å få 2 for 1
    det ble plutselig dyrt å kjøpe billett, det var ikke noe fett»

    Og slik svarte Chess.

    «Tusen takk for din vakre tilbakemelding på 2 for 1.

    Kjipt at vi var tom for bilettar,
    som eit casino utan rulettar.
    Vi har lagt ut nye til neste veke,
    Til deg og di utkåra reke.

    Vi vil ikkje ha samlivsbrot på vår kappe,
    og at du sjølv din løk må nappe.
    Vi trekk frå ein hundrings på neste faktura,
    Vonar dette vil redde ditt forhold til brura.»




Legg til sol_no på SnapChat

Flere saker fra Scandinavia Online-sider:

Tesla går mot klagerekord

ELBIL24.NO

Tesla går mot klagerekord

elbil24.no

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder

Ellos rabattkoderLensway rabattkoderApollo rabattkoderRoom21 rabattkoderSportamore rabattkoder