Butikk­medarbeiderens bønn til kundene: - Tenk på oppførselen din

Danske Sabina har sett seg lei på enkelte kunder.

Sabina Cecilie Timmner Larsen har jobbet for den danske butikkjeden Netto i ti år. Butikkmedarbeideren forteller at hun er glad jobben sin, men at hun har sett seg lei av å bli dårlig behandlet av kundene.

I et langt innlegg på Nettos Facebook-side forteller hun om alt hun opplever i løpet av en dag i butikken. Det er trolig mange innenfor salg som kjenner seg igjen - innlegget har nemlig fått mer enn 22.000 likes og deles hyppig på Facebook.

- Jeg møter alltid på jobb i godt humør, og jeg er glad for å gjøre oppgavene mine sammen med mine gode kolleger. Til tross for dette er det ikke alltid jeg avslutter arbeidsdagen i like godt humør, skriver hun.

- Verbal øreflik


Larsen forteller at hun at møter på mange ulike kunder, og at det er noen ting som ofte går igjen.

- I dag møtte jeg kvinnen som høylytt klaget over at jeg hadde slått inn varene til feil pris (det viste seg at det var kunden som hatt sett feil), mannen som absolutt måtte pakke varene før han betalte (noe som resulterte i unødvendig mye ventetid for de andre kundene), moren som ga et eldre par en verbal øreflik fordi de satte varene på båndet i et tempo som ikke passet henne, skriver hun.

Larsen nevner også "mannen som veltet to esker med nudler og lot dem ligge" og "de tre kundene som glemte lommeboken, noe som førte til at hun måtte scanne alt på nytt og be kollegene om å sette varene på plass".

Ingen er feilfri


I innlegget, som har blitt omtalt av blant annet Ekstrabladet og Dagens.dk, påpeker Larsen at hun også møter mange hyggelige kunder. Hun ramser blant annet opp flere positive hendelser fra den aktuelle dagen.

Som for eksempel "mannen som hjalp henne med å sette alle nudel-eksene på plass igjen", "kvinnen som la fra seg mobilen da det var hennes tur i kassen" og "mannen som slapp den travle kvinnen forbi seg i køen".

Hovedpoenget hennes er uansett:

- Husk at du påvirker omgivelser og medmennesker - dette gjelder både ansatte og kunder - med med oppførselen din og hva du sier. Og husk at ingen er feilfri.

Les hele innlegget her:

https://www.facebook.com/nettodk/posts/10153363328992024

Legg til sol_no på SnapChat

Flere saker fra Scandinavia Online-sider:

Skjønner du dette p-skiltet?

ELBIL24.NO

Skjønner du dette p-skiltet?

elbil24.no

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder

Ellos rabattkoderLensway rabattkoderApollo rabattkoderRoom21 rabattkoderSportamore rabattkoder