Annonse

Dårlig tid? Da er denne frokosten genial

Selv de travleste rekker å få i seg dette om morgenen.

Det er velkjent at frokost er dagens viktigste måltid, men det kan være lett å glemme på en travel morgen. Men du trenger slettes ikke å droppe frokosten. Ta heller med deg frokosten i farta. SOL har samlet fire frokoster som du kan spise mens du haster avgårde. De er perfekte å spise på vei ut av døren eller om du bare har et par minutter til å sette deg ned.
Frokost hjelper ikke bare med å opprettholde er stabilt blodsukker. Ifølge KK, kan måltidet også hjelpe deg med å holde vekten.

Grøt som lager seg selv

Har du dårlig tid, er kjøleskapsgrøt genialt. Den lager nemlig seg selv. Enklere blir det ikke. Alt du trenger å gjøre er å blande ingrediensene kvelden før, og sette blandingen i en bolle med lokk natten over. Grøten må stå i minst fem timer i kjøleskapet. Rist eller rør litt i grøten før, og vips har du en god og kjapp grøt. Den absolutt enkleste varianten inneholder kun havregryn, melk og yoghurt. For å variere smaken, kan du toppe med friske bær, en neve nøtter eller litt frukt. IdaFrosk: Enkel kjøleskapsgrøt KK: Kjøleskapsgrøt for studenter Trines matblogg: Kjøleskapsgrøt med yoghurt og bær Godt: Kjøleskapsgrøt med eple og nøtter (Artikkelen fortsetter under bildet) Godt, sunt og kjapt. (FOTO: COLOURBOX)Godt, sunt og kjapt. (FOTO: COLOURBOX)

Drikk frokosten

Smoothie er perfekt å drikke mens du løper til bussen eller står i kø på vei til jobb. Har du det ekstra travelt om morgenen, kan du til og med gjøre klar smoothien kvelden før. Drikken kan lages i uendelige mange varianter, så alle bør kunne finne noe de liker. Den er også proppet med næringsstoffer – så sant du velger gode ingredienser. Men pass på at du ikke går i denne fella. Iform: Smoothie med kiwi og pasjonsfrukt Frukt: Frokostsmoothie med frokostblanding Spis for å leve: Grønn smoothie Eirin Kristiansen: Frokostsmoothie med avokado Tine: Mettende frokost smoothie (Artikkelen fortsetter under bildet) Ta en smoothie på vei til jobb. (FOTO: COLOURBOX)Ta en smoothie på vei til jobb. (FOTO: COLOURBOX)

Muffins til frokost

Frokostmuffins er supert å ta med seg i hånda på vei ut av døra om morgenen. Velger du ingrediensene med omhu, får du en mettende og næringsrik frokost. Du kan i utgangspunktet putte nesten hva som helst i muffinsen, men det er visse grep du bør ta for at måltidet skal gi deg en best mulig start på dagen. Bytt for eksempel ut fint mel med grovt og bland gjerne inn litt havregryn også. Tilsett blåbær, nøtter eller gresk yoghurt, så får du i deg en rekke gode næringsstoffer. Når det kommer til smaksvariantene, er det bare fantasien som setter grenser. Til tross for at det er langt sunnere en tradisjonelle muffins, er det neppe noe som lønner seg å spise hver dag. Godt: Frokostmuffins med bacon Just another food story: Bananmuffins med gresk yoghurt, havregryn og mandler No' muffins: Frokostmuffins med blåbær Madame Laurien: Frokostmuffins med syltetøy og pinjekjerner (Artikkelen fortsetter under bildet) Husk å bytt ut fint mel med grovt. (FOTO: COLOURBOX)Husk å bytt ut fint mel med grovt. (FOTO: COLOURBOX)

Gresk yoghurt

Det smaker dessert, men det kan spises til frokost. Gresk yoghurt toppet med bær er perfekt for å kickstarte dagen din. Og ikke nok med det, det er kjapt også! Gjør klar yoghurten i en liten boks kvelden før, så kan du ta den med i vesken på vei ut av døren. Faller frokostvalget på yoghurt, bør du være nøye med å se på næringsinnholdet. Gresk yoghurt har et naturlig lavt fettinnhold og inneholder mye proteiner. Med andre ord, perfekt til frokost. Lise von Krogh: Yoghurt med granateple og honningristede mandler Kriweb: Gresk yoghurt med jordbær og lime Grete Roede: Gresk yoghurt med honning og nøtter

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder

Ellos rabattkoderLensway rabattkoderApollo rabattkoderRoom21 rabattkoderSportamore rabattkoder