Nettkurs

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Hvorfor skal noe som er så enkelt også være så vanskelig?

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Det kan være mange grunner til at man ikke går ned i vekt når man prøver.

Det er for eksempel mange dietter der ute som lover raskt vekttap. Men dietter i seg selv kan ikke gjøre mye på kort sikt, med mindre den består av ren og skjær sult, noe som ikke er anbefalt for noen.

Det viktigste for deg for å lykkes med vektmålene dine er at du har kontroll og oversikt over deg selv. Vi har alle forskjellige hindringer, fallgruver og ulik motivasjon for å klare eller ikke klare å nå målene. Vet du forresten hvorfor du tar de valgene du tar?

Poenget er selvfølgelig å skape vaner som ikke bare fører til at du når målvekten din, men også at du kan opprettholde den.

Suksessfaktorer bak et varig vekttap:Identifiser dine personlige mål og motivasjonsfaktorerHold oversikt over hva og når du spiserIdentifiser dine personlige hindringer og muligheterLag bærekraftige spisevaner det er mulig å holdeFølg opp resultatene og hold motivasjonen oppeBruk snarveier og smarte hacks

Hva forbrenner mest kalorier

De treningsformene som forbrenner flest kalorier er ski og løping. Med ski menes det at du må opp i puls og såkalt High Intensive Training og da kan du kjøre intervaller. Mens en 30 minutters løpeøkt forbrenner rundt 320 kalorier sier enkelte kilder at man kan komme opp i 390 kalorier i løpet av en 30 minutters skiøkt. Det er mer enn dobelt så mye som en rask gåtur som er regnet til rundt 150 kalorier.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.