Annonse

Tre enkle øvelser som strammer opp rumpe og lår

Strammere stuss og lår og litt bedre kondis i samme slengen? Ja takk. Her er noen enkle øvelser alle kan få til.

1: Hoppende knebøy

Stå med bena i litt videre enn hoftebreddes avstand, føttene i 45 graders vinkel (pekende ut)  og armene hengene ned langs siden. Trekk skudrene ned og aktiver magemusklene. Bøy i knærne før du eksplosivt hopper rett opp samtidig som du løfter armene. Hele øvelsen ser du i disse hendige animerte gif'ene fra standardmoves.tumblr.com. 12 repetisjoner i tre runder. Denne øvelsen får også opp puls og pust, og litt bedre kondis er jo en god bonus.

2: Knebøy med vekter

Stå med hoftebreddes avstand mellom føttene. La armene henge langs sidene med en vekt i hver hånd. Aktiver magemusklene. Bøy i knærne samtidig som du løfter vektene opp med rette armer foran deg. OBS: Pass på at du ikke blir svai i ryggen og trener på deg ryggvondt! 12 x 3 her også. Det går an å starte uten vekter, og så legge på et par kilo når du er litt sterkere.

3: Langsomt utspark

Stå med føttene i hoftebreddes avstand og armene løftet opp og inn til brystet. Aktiver magemusklene. Bøy lett i knærne. Når du retter deg opp, løfter du venstre bein sakte opp og ut til siden. Strekk ut venstre arm over venstre bein i en kontrollert bevegelse. OBS: Unngå å lene deg over mot høyre side når du løfter venstre bein. Og husk å passe på ryggen. 12 x 3 repetisjoner på hvert bein. Etter hvert som du blir sterkere vil du merke at du klarer å løfte beinet høyere. Også denne øvelsen kan gjøres tyngre ved å holde vekter i armene.  

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder

Ellos rabattkoderLensway rabattkoderApollo rabattkoderRoom21 rabattkoderSportamore rabattkoder