Annonse

Drikk mer kaffe, sov mer og spis popkorn

Det kan faktisk være bra for deg.



Nyttårsforsetter er i seg selv ikke nødvendigvis en god idé, og mange har sikkert brutt flere enn de har klart å holde. Mye av problemet er at nyttårsforsetter ofte tar utgangspunkt i noe negativt, og dermed føles verre dersom vi ikke makter å leve opp til dem.

SOL har samlet 7 nyttårsforsetter som er forholdsvis lette å gjennomføre:


  1. Drikk mer kaffe


    Kunne ikke laste instagram



    Det er ingenting i veien for å drikke noen ekstra kopper kaffe i løpet av en dag, det har faktisk flere helsemessige fordeler.

    Kaffe gir for eksempel lavere risiko for hjerneslag, økt prestasjonsevne og kan bidra til å holde deg slank.


  2. Tillat deg å sove litt mer


    Det er kanskje det minst krevende du kan gjøre. Bare en liten time ekstra på morgenen vil gjøre underverker.

    Det kan bidra til at du får bedre hukommelse, unngå hjerneslag og at du lever lengre.


  3. Spis popkorn


    Kunne ikke laste instagram



    Ikke vær redd for å unne deg selv litt snop, bare styr unna verstingene. Lag deg skål med popkorn, men unngå for mye salt og ikke mariner det i smør.

    Denne maisbanditten inneholder mer antioksidanter enn grønnsaker og fiber av den helsebringende typen.


  4. Ta deg en kald dusj


    Det er kanskje ikke det mest behagelige du gjør, men du vil se flere helsemessige fordeler dersom du starter dagen med en kald dusj.

    En skikkelig kalddusj er bra for blodet og nervesystemet, og virker oppkvikkende og kan motvirke stress.


  5. Begynn å fargelegge


    Kunne ikke laste instagram



    Det er flere gode grunner til å kjøpe en fargeleggingsbok og et knippe fargeblyanter, og du krever fint lite mer enn at du setter av litt tid.

    Så om du jevnlig finner fram tegnesakene kan det være med på å forebygge demenssykdommer og være bra for finmotorikken din.


  6. Mer kyssing!


    Det er hyggelig, og det er er bra for helsen din. Om du har noen burde dere kysse oftere, og hvis ikke anbefales det å finne noen som har lyst å kline litt.

    Kyssing reduserer stress, det er bra for blodtrykket og utløser hormoner som faktisk gjør deg lykkelig.


  7. Stå på hendene


    Kunne ikke laste instagram



    Det er ikke mye tid du trenger å tilbringe opp ned i løpet av en dag. Det holder å sette av noen få minutter daglig for å stå på hendene.

    Det har en betydelig effekt på konsentrasjonen og hukommelsen, og er et av flere grep for å få mer energi i hverdagen.


Legg til sol_no på SnapChat

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder

Ellos rabattkoderLensway rabattkoderApollo rabattkoderRoom21 rabattkoderSportamore rabattkoder