6 grunner til at du ikke bør skrelle eplene

Gjør kroppen din en tjeneste. Spis skallet.

(upublisert) Opprettet

1. Skallet inneholder flere og mer konsentrerte stoffer enn selve kjøttet. (Kilde: Sidsel Fiskaa Hagen, postdoktor hos matforskningsinstituttet Nofima/Godt.no)

 

2. Et eple med skall gir deg dobbelt så mye antioksidanter som et skrelt eple. (bama.no)

 

3. Epler er en god kilde til vitamin C. Men spis også skallet - for mesteparten av vitaminet sitter rett under det. (Kilde: NRK)

 

4. Epler kan senke nivået av dårlig kolesterol i blodet. Grunnen er at epler inneholder pektin og polyfenoler. Mesteparten av det sitter i skallet. (Kilde: KK)

 

5. Epleskall skal også kunne beskytte mot diverse betennelser i magen. (Kilde: Science Daily)

 

6. Epleskall inneholder stoffer som kan styrke musklene dine. (Kilde: KK)

 

Vi bryr oss om ditt personvern

sol er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer

Velkommen til vårt kommentarfelt

Vi setter pris på kommentarer til artiklene på sol.no. Husk at mange vil lese det du skriver. Hold deg til temaet og vær saklig. Vi gjør oppmerksom på at alle innlegg kan bli redigert eller fjernet av redaksjonen.