6 grunner til at du ikke bør skrelle eplene

Gjør kroppen din en tjeneste. Spis skallet.

1. Skallet inneholder flere og mer konsentrerte stoffer enn selve kjøttet. (Kilde: Sidsel Fiskaa Hagen, postdoktor hos matforskningsinstituttet Nofima/Godt.no)

 

2. Et eple med skall gir deg dobbelt så mye antioksidanter som et skrelt eple. (bama.no)

 

3. Epler er en god kilde til vitamin C. Men spis også skallet - for mesteparten av vitaminet sitter rett under det. (Kilde: NRK)

 

4. Epler kan senke nivået av dårlig kolesterol i blodet. Grunnen er at epler inneholder pektin og polyfenoler. Mesteparten av det sitter i skallet. (Kilde: KK)

 

5. Epleskall skal også kunne beskytte mot diverse betennelser i magen. (Kilde: Science Daily)

 

6. Epleskall inneholder stoffer som kan styrke musklene dine. (Kilde: KK)

 

Flere saker fra Scandinavia Online-sider:

Ny varebil med rask lading

ELBIL24.NO

Ny varebil med rask lading

elbil24.no

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder

Ellos rabattkoderLensway rabattkoderApollo rabattkoderRoom21 rabattkoderSportamore rabattkoder